Hýb sa!

Navigácia

Voľné pracovné miesta

Edujobs.sk - kompletná ponuka práce na našej škole

ŠkVP ZŠ ŠkVP MŠ Výchovný program ŠKD

Školský vzdelávací program

Výchovný program ŠKD

 

 

 

 

ŠKOLSKÝ  KLUB  DETÍ

pri Základnej škole s materskou školou, Školská 301/16,

Turňa nad Bodvou

 

 

 

 

 

Školský klub detí  "Stonožka"   

 

MOTTO: Výchova je pomoc dieťaťu pri rozvoji jeho možností.    / E. Fromm /

 

Forma výchovy a vzdelávania:                                      poldenná

 

Výchovný jazyk:                                                         slovenský

 

Dátum prerokovania v pedagogickej školy:                   6. júla 2023

 

Dátum prerokovania v Rade školy:                               6. júla 2023

 

Platnosť výchovného programu:                                   1. september 2023  –  30. jún  2027

 

Druh školského zariadenia:                                          štátne                                        

                                                            

Zriaďovateľ:                                                                Obec Turňa nad Bodvou,

Moldavská cesta č.419/49

                                                                                               044 02  Turňa nad Bodvou

 

 

 

_________________________                                     _______________________                             

              Pečiatka ŠKD                                                                 riaditeľka školy

 

 


 

 

 

 

OBSAH  VÝCHOVNÉHO PROGRAMU

 

 

                    Úvod

 

  1.         Poslanie a ciele výchovy v školskom klube detí

 

    1. Charakteristika školského klubu detí
    2. Poslanie školského klubu detí
    3. Ciele školského klubu detí
    4. Charakteristika výchovného programu

 

  1.         Formy výchovy a vzdelávania

 

  1.         Výchovný jazyk

 

  1.         Tematické oblasti výchovy

 

4.1   Charakteristika a ciele tematických oblastí výchovy

 

          4.1.1 Komunikácia a práca s informáciami

          4.1.2 Sebarozvoj a svet práce

          4.1.3 Zdravie a subjektívna pohoda

          4.1.4 Spoločnosť a príroda

          4.1.5 Kultúra a umenie

 

  1.        Výchova a činnosť v ŠKD, výchovný plán

 

  1.         Kľúčové kompetencie dieťaťa ŠKD

 

 

 

 

ÚVOD

 

Školský klub detí pri ZŠ s MŠ, Školská 301/16, Turňa nad Bodvou (ďalej len ŠKD) je školské zariadenie, ktoré je súčasťou základnej školy. Činnosť ŠKD je zameraná na uspokojovanie sociálnych potrieb detí prostredníctvom výchovno-vzdelávacích, oddychových, záujmových a rekreačných činností.

Úlohou ŠKD je:

  • zabezpečovať záujmové vzdelávanie pre deti podľa Výchovného programu,
  • zabezpečovať prípravu na vyučovanie využitím rôznych foriem didaktických hier,
  • uspokojovať a rozvíjať záujmy v čase mimo vyučovania a v čase školských prázdnin,
  • podporovať inkluzívny a individualizovaný prístup vo výchove a vzdelávaní,
  • podporovať tvorivosť a prirodzenú zvedavosť pri poznávaní sveta okolo seba,
  • uplatňovať a chrániť práva dieťaťa v spolupráci s rodinou,
  • zabezpečiť oddych a relaxáciu detí po vyučovaní v škole.

 

Činnosti v ŠKD sa na škole realizujú vo vekovo heterogénnom oddelení. Pedagogická činnosť je zameraná na všestranné formovanie osobnosti dieťaťa, vytváranie inkluzívneho a nediskriminačného prostredia v ŠKD. Pre deti zo SZP vytvárame možnosť pravidelne navštevovať ŠKD s cieľom podporiť ich adaptáciu na školu a rozvíjať u nich cieľavedomú a systematickú prípravu na vyučovanie

 

Výchovný program Stonožka je vypracovaný v súlede so Štátnym výchovným programom pre školský klub detí, vydaným dňa 25.11.2022 pod číslom 2022/20417:3-A2140 s platnosťou od 1.9.2023.

 

 

 

 

POSLANIE A CIELE VÝCHOVY V ŠKD

 

  1. 1.1 CHARAKTERISTIKA ŠKD

 

V ZŠ s MŠ, Školská 301/16, Turňa nad Bodvou je zriadené jedno oddelenie ŠKD. Navštevujú ho deti 1. až 4. ročníka (výnimočne aj 5. ročníka) vo veku 6 -10 rokov. Oddelenie je heterogénne a je zriadené v samostatnej učebni školy, ktorá je vybavená pre potreby výchovy a vzdelávania detí organizovanou formou v čase mimo vyučovania. Oddelenie vedie vychovávateľka s odbornou kvalifikáciou. Do oddelenia sú zaradené aj deti dochádzajúce z okolitých obcí, u nich výchovná činnosť trvá do 13.00 hod..

Väčšina detí navštevujúcich ŠKD sú priamo z našej obce a zo spádových okolitých obcí: Hačava, Háj, Dvorníky, Zádiel, Turnianska Nová Ves, Žarnov, Chorváty, Hosťovce. Všetky deti sú zároveň aj žiakmi základnej školy.

ŠKD sa pravidelne zapája do týchto projektov: ekovýchovný projekt „BOCIAN“, „ZÁLOŽKA SPÁJA ŠKOLY“, pravidelne sa zapája do rôznych výtvarných súťaží a tvorivých dielní. Organizuje aj vlastné projekty: „Život v krasovej oblasti“, „Piráti, na palubu“, „Indiánsky týždeň“ a iné. Spolupracuje s koordinátorom pre prevenciu sociálno-patologických javov  na škole a spoluorganizujú preventívne dni v ŠKD, zapájajú sa do rôznych činností a podujatí v obci.

ŠKD spolupracuje s rodičmi na základe neformálneho kontaktu a nepravidelných stretnutí podľa potreby rodiča, alebo vychovávateľky. Rodičia majú možnosť pravidelne sa informovať o kvalite pobytu svojho dieťaťa v ŠKD. Na informovanie rodičov využívame zápis do zrkadielok detí, prispievame na webovú stránku školy, kde informujeme o aktuálnom dianí a aktivitách v ŠKD.

 

  1. 1.2 POSLANIE ŠKD

 

Poslaním školského klubu detí je umožniť deťom rozvíjať ich osobnostný potenciál, záujmy a vzdelávacie potreby a podporujúcom prostredí uplatňujúcom požiadavky na výchovu mimo vyučovania a výchovu vo voľnom čase, prostredníctvom princípov neformálneho vzdelávania,

 

  1. 1.3 CIELE  ŠKD

 

Hlavné ciele výchovy a vzdelávania v ŠKD sú:

  • rozvíjať spôsobilosti kľúčové pre život v 21. storočí v prepojení na ciele a profil absolventa základného vzdelávania,
  • rozvíjať spôsobilosť oceňovať voľný čas ako hodnotu, využívať ho zmysluplne  a racionálne pre svoj rozvoj,
  • rozvíjať spôsobilosti plánovať a vyberať si vhodné činnosti na participáciu, rekreáciu a relaxáciu,
  • podporovať inkluzívny a individualistický prístup (diferencovaný, personalizovaný) vo výchove a vzdelávaní, v centre ktorého je dieťa, jeho osobnostný potenciál a výchovno-vzdelávacie potreby,
  • podporovať podnikavosť, iniciatívnosť, tvorivosť a prirodzenú zvedavosť pri poznávaní sveta okolo seba,
  • uplatňovať a chrániť práva dieťaťa v spolupráci s rodinou, zriaďovateľom a ďalšími zainteresovanými stranami (partnermi) podieľajúcimi sa na výchove,
  • zabezpečiť oddych a relaxáciu detí po vyučovaní v škole,
  • rozvíjať záujmy a napĺňať novovynárajúce sa potreby súčasných detí, podporovať aktivity vzťahujúce sa ku škole,
  • zabezpečovať deťom podmienky na prípravu na vyučovanie.

 

Programové ciele - pestrou, tvorivou a zaujímavou činnosťou v čase mimo vyučovania dopĺňať výchovno-vzdelávací proces, uspokojovať záujmy dieťaťa formou:

  • vytvárať pre deti motivujúce prostredie a priateľskú atmosféru v heterogénnych skupinách,
  • posilňovať priateľské, humánne vzťahy medzi deťmi,
  • citlivo pristupovať k deťom z menej podnetného prostredia,
  • učiť k prosociálnemu správaniu v zmysle tolerancie k osobitostiam a potrebám iných,
  • venovať zvýšenú pozornosť deťom so slabšími rozumovými schopnosťami,
  • zabezpečovať zvýšenie úrovne jednotlivých záujmových činností,
  • zvyšovať úroveň komunikačnej schopnosti detí v štátnom jazyku,
  • rozvíjať estetické cítenie a formovať vkus detí,
  • podieľať sa na skrášľovaní interiéru a okolia školy,
  • venovať pozornosť environmentálnej a ekologickej výchove,
  • formovať pozitívny vzťah k životnému prostrediu,
  • zapájať sa do súťaží s protidrogovou a protinávykovou tematikou,
  • rozširovať obzor detí účasťou vo vedomostných súťažiach,
  • vštepovať deťom pravidlá správneho životného štýlu, psychohygieny a zásady zdravého stravovania,
  • uspokojovať kultúrne potreby detí návštevami podujatí.

 

Strategické ciele - moderné stratégie výchovno-vzdelávacej činnosti, ktoré budeme aplikovať v praxi:

  • individuálny a personalizovaný prístup k deťom /podporovať záujmy, osobnosť a schopnosti každého dieťaťa,
  • uplatňovanie zážitkových aktivizujúcich metód a foriem práce,
  • humanistická výchova – partnerský vzťah k dieťaťu, humanistické hodnotenie dieťaťa,
  • využívanie moderných IKT /informačno-komunikačné technológie/,
  • úzku spoluprácu s rodinou dieťaťa,
  • úzku spoluprácu s vyučujúcimi,
  • skvalitnenie spolupráce s verejnosťou, s inými školskými zariadeniami, s inými  inštitúciami /kultúrne, športové,.../,
  • zlepšenie estetiky prostredia školského klubu a  okolia,
  • profesijný a odborný rast vychovávateliek,
  • zavedenie nových foriem, metód a prostriedkov práce:
  1. metódy– tzv. cesta pri realizácii cieľov výchovno-vzdelávacej činnosti (individuálny prístup, brainstorming, tréning, dramatizácia, vyjasnenie hodnôt, riešenie konfliktov - mediácia, aktivizácia, motivácia, reflexia, participácia, interkulturalita, prezentácia),
  2. formy– konkretizovaná metóda (argumentácia, diskusia, debata, dialóg, tvorivá dielňa, hranie rolí, scénka, anketa, dotazník, prieskum názorov, kvíz, test),
  3. prostriedky– zdroj, všetko, čím môže vychovávateľ metódu a formu realizovať (video, CD, MG, interaktívna tabuľa, PC programy, internet, práca na projektoch, súťaž)  ,

Špecifické ciele  - sú určené v jednotlivých tamatických oblastiach výchovy (kapitola č. 4. Výchovného programu)

 

  1. 1.4 CHARAKTERISTIKA VÝCHOVNÉHO PROGRAMU

 

Výchovný program ŠKD je vytvorený v súlade a s princípmi Školského vzdekávacieho programu školy a vytvára priestor pre rozvoj prierezových tém. Vychádza z kľúčových kompetencií žiaka základnej školy podľa dokumentu ISCED 1 a koncepcie rozvoja školy, variabilne reaguje na aktívne trávenie voľného času detí. Vo výchovno-vzdelávacej činnosti ŠKD zdôrazňujeme potrebu, aby sa výchova mimo vyučovania nestala pokračovaním riadneho vyučovacieho procesu.  

 

 

  1. FORMY VÝCHOVY A VZDELÁVANIA

 

Výchova a vzdelávanie sa organizuje ako poldenná forma.

 

 

  1. VÝCHOVNÝ JAZYK

 

Výchovným jazykom v ŠKD je štátny jazyk Slovenskej republiky – slovenský jazyk.

Z dôvodu, že väčšina detí prichádza do školy z maďarsky a z rómsky hovoriaceho domáceho prostredia,  vedieme deti k zdokonaľovaniu sa v používaní spisovného slovenského jazyka (jeho písomnej a ústnej forme), k rozvíjaniu komunikačných zručností prostredníctvom hier, kultúrnych programov, besied, k rozvíjaniu tvorivého vyjadrovania cez tvorbu vlastných príbehov, rozprávok, zážitkov, rozvíjame pamäť a kultúru prejavu.

 

 

  1. TEMATICKÉ OBLASTI VÝCHOVY

 

4.1 CHARAKTERISTIKA A CIELE TEMATICKÝCH OBLASTÍ VÝCHOVY

 

Obsahovú dimenziu výchovy mimo vyučovania reprezentujú tri piliere – personalizácia, inklúzia a subjektívna pohoda, ktoré sú obsiahnuté v tematických oblastiach výchovy.

Tematické oblasti výchovy sú:

1. Komunikácia a práca s informáciami

2. Sebarozvoj a svet práce

3. Zdravie a subjektívna pohoda

4. Spoločnosť a príroda

5. Kultúra a umenie

 

Tematické oblasti výchovy sú kompatibilné so vzdelávacími oblasťami základného vzdelávania.

V tematickej oblasti výchovy Komunikácia a práca s informáciami sú integrované dve vzdelávacie oblasti – oblasť Jazyk a komunikácia a oblasť Matematika a práca s informáciami.

Tematická oblasť výchovy Sebarozvoj a svet práce je kompatibilná so vzdelávacou oblasťou Človek a svet práce.

Tematická oblasť výchovy Zdravie a subjektívna pohoda súvisí so vzdelávacou oblasťou Zdravie a pohyb.

V tematickej oblasti výchovy Spoločnosť a príroda sú integrované dve vzdelávacie oblasti – Človek a spoločnosť a Človek a príroda.

Tematická oblasť výchovy Kultúra a umenie je kompatibilná so vzdelávacou oblasťou Umenie a kultúra.

 

    1. 4.1.1 Komunikácia a práca s informáciami

 

Charakteristika (opis) tematickej oblasti výchovy

Verbálna a neverbálna komunikácia, virtuálna komunikácia, efektívna komunikácia, budovanie digitálnej stopy.

Riešenie konfliktov, aktívne počúvanie, prezentačné zručnosti.

Kritické myslenie, riešenie problémov, vyhľadávanie a detegovanie informácií (fakty, argumenty, názor, pocit, hoax), objektivita a subjektivita interpretácií, komparácia informácií, overovanie informácií.

Čitateľská, matematická a digitálna gramotnosť.

 

Ciele tematickej oblasti výchovy Komunikácia a práca s informáciami

1. Osvojovať si schopnosti prezentačných zručností, diskutovať, obhajovať vlastné názory s využitím analytických zručností a kritického myslenia.

2. Vyjadrovať názory ústnou aj písomnou formou v súlade s komunikačnou situáciou, v rôznom komunikačnom prostredí.

3. Vyjadrovať svoje myšlienky v materinskom aj cudzom jazyku, pracovať s knihou, tvoriť texty rôznych štýlov, tvoriť vlastné texty, pochopiť funkcie písanej reči a porozumieť významu textu.

4. Aplikovať informatickú kultúru založenú na rešpektovaní právnych a etických zásad používania IKT a mediálnych produktov.

5. Používať kritické a analytické myslenie pri poznávaní nebezpečenstva internetu a online prostredia (dostupnosť informácií, strata súkromia, otvorenosť k ľuďom).

6. Rozvíjať jazykové a komunikačné zručnosti s ohľadom na čistotu jazykového prejavu, rozvoja slovnej zásoby a gramatickej správnosti vyjadrovania.

7. Osvojovať si komunikačnú etiku.

8. Využívať matematické myslenie a logické operácie v každodennom živote a štúdiu.

 

Témy tematickej oblasti výchovy Komunikácia a práca s informáciami

Marec mesiac knihy

Návštevy školskej knižnice

Finančná gramotnosť

 

    1. 4.1.2 Sebarozvoj a svet práce

 

Charakteristika (opis) tematickej oblasti výchovy

Personalizácia – priestor pre objavovanie a definovanie seba.

Sebadôvera, sebapoznávanie – kto som, kým sa chcem stať, o čom snívam.

Manažment času (angl. time management), sebadisciplína, pevná vôľa. Budovanie „mojej značky“ – prezentovanie seba.

Mäkké zručnosti (angl. soft skills) – tímová spolupráca, kooperácia, asertivita, tvorivé myslenie, empatia.

Riešenie konfliktov, správne sa rozhodovať, vyjednávanie, atraktivita povolaní, nové pracovné pozície, digitalizácia a informatizácia.

 

Ciele tematickej oblasti výchovy Sebarozvoj a svet práce

1. Prejavovať podnikavosť, iniciatívnosť, tvorivosť a prirodzenú zvedavosť pri poznávaní sveta okolo seba.

2. Osvojovať si zručnosti riešiť konflikty, vyjadrovať svoje postoje a názory na primeranej úrovni empatie a asertivity.

3. Zapájať sa úspešne do bežného života rozvíjaním zručností finančnej gramotnosti.

4. Aplikovať metakognitívne stratégie pri postupoch vlastného učenia sa.

5. Využívať vlastné záujmy na podporu sebarealizácie a voľby povolania.

6. Aplikovať zručnosti kooperácie a spolupráce ako člen tímu, sociálnej skupiny.

7. Nadobúdať pracovné zručnosti v rôznych oblastiach ľudskej činnosti.

8. Byť zodpovedný za pracovné úlohy – dokončiť začatú prácu.

 

Témy tematickej oblasti výchovy Sebarozvoj a svet práce

Finančná gramotnosť

Tematické popoludnia: Čo ma baví a zaujíma? V čom som výnimočná/ý? Čomu sa chcem venovať?

Výroba darčekov pre seniorov, rodičov k sviatku

Veľkonočné tvorivé dielne

Didaktické hry zamerané na kooperatívne učenie

 

    1. 4.1.3 Zdravie a subjektívna pohoda

 

Charakteristika (opis) tematickej oblasti výchovy

Fyzické zdravie, duševné zdravie, zdravý životný štýl, životospráva, šport, cvičenie, režim dňa.

Motivácia, ašpirácie, túžby.

Postoje, názory.

Sila prítomného okamihu, prežívanie svojej pozície – člena tímu, skupiny ako časť rastu, života.

Subjektívna pohoda (angl. wellbeing) ako schopnosť bytia bez strachu, úzkosti, nežiť v obrane.

Pocit šťastia – čo ma robí šťastným, čo mi prináša radosť.

Pocit spokojnosti – zmysel života.

Skutočný život a virtuálna realita.

 

Ciele tematickej oblasti výchovy Zdravie a subjektívna pohoda

1.Vykonávať činnosti zodpovedajúce svojmu osobnému potenciálu v oblasti pohybových aktivít, športu a telesnej výchovy.

2. Dosahovať duševnú rovnováhu prostredníctvom kompenzácie duševného a fyzického zaťaženia školského vyučovania pohybovými aktivitami.

3. Získať informácie o zdravom životnom štýle a uspokojiť svoje fyzické potreby (spánok, strava, pohyb, odpočinok ) vo svojom dennom režime.

4. Využívať svoje osobné záujmy na vlastnú sebarealizáciu a relaxáciu.

5. Využívať svoj talent a nadanie na vyjadrovanie svojej životnej spokojnosti.

6. Mať pozitívny vzťah k pohybovým aktivitám a športu s ich pravidelným začlenením do denného režimu.

7. Získať informácie o situáciách ohrozujúcich zdravie a vedieť poskytnúť prvú pomoc na veku primeranej úrovni. Poznať dôležité linky pomoci.

8. Upevňovať hygienické zásady, návyky základných sebaobslužných činností, poznať kultúru stolovania a aplikáciu zásad slušného správania v praxi.

9. Prejaviť prosociálne zručnosti pri sebapoznávaní, riešení emočných problémov, mať schopnosť zvládnuť vlastné pozitívne a negatívne emócie, riešiť kvalitu vzťahov s rodičmi, spolužiakmi, učiteľmi/vychovávateľmi.

11. Získať správne návyky držania tela a mať kultivovaný pohybový prejav.

12. Nadobudnúť odolnosť a zdravé sociálne návyky ako prevenciu pred rizikovým

správaním.

 

Témy tematickej oblasti výchovy Zdravie a subjektívna pohoda

Hovorme o jedle

Deň jablka

Pohybové hry

Relaxačné cvičenia

Tematické prednášky

 

    1. 4.1.4 Spoločnosť a príroda

 

Charakteristika (opis) tematickej oblasti výchovy

Hodnoty v spoločnosti, sloboda, demokracia, práva a povinnosti. Ľudské práva.

Sociálne znevýhodnené (vylúčené) skupiny.

Inkluzívny prístup k životu – prijatie druhého za partnera, spoločníka, spolutvorcu.

Medziľudské vzťahy, tolerancia, akceptácia, rešpektovanie, dialóg, konsenzus, kompromis, lojalita.

Trvalo udržateľný rozvoj.

Planéta Zem.

Vesmír.

Globálne problémy ľudstva.

 

Ciele tematickej oblasti výchovy Spoločnosť a príroda

1. Utvrdzovať etické správanie, prijímanie odlišnosti, občianske postoje a zručnosti ako trvalé aspekty občianskej spoločnosti.

2. Upevňovať vlastné poznanie a aplikáciu spoločenských, kultúrnych a právnych noriem v správaní voči okoliu.

3. Diskutovať o mediálne aktívnych skupinách, ktoré spochybňujú demokratické hodnoty a propagujú extrémizmus v rôznych oblastiach (napr. youtuberi, influenceripropagujúci nežiadúce postoje a názory v rozpore s demokratickými hodnotami a spoločenskými normami).

4. Aplikovať prírodovedné vedomosti a formulovať argumenty na podporu rozhodnutí a odporúčaní súvisiacich so spoločenskými alebo globálnymi výzvami.

5. Demonštrovať zásady environmentálneho prístupu k životnému prostrediu.

6. Rozvíjať abstraktné myslenie smerujúce k pochopeniu podstaty témy a aj experimentovanie a bádanie.

7. Zapájať sa do výberu a realizácie dobrovoľníckych aktivít.

 

Témy tematickej oblasti výchovy Spoločnosť a príroda

Enviromentálna výchova zážitkovým učením

Triedenie odpadu, recyklácia

Tematické prednášky

Zapájanie sa do projektov na tému environmentálna výchova

 

    1. 4.1.5 Kultúra a umenie

 

Charakteristika (opis) tematickej oblasti výchovy

Kultúrne dedičstvá – tradície, zvyky, obyčaje.

Rozmanitosť a vplyv iných kultúr.

Národná hrdosť, vlastenectvo. Slovensko – moja krajina.

Náboženstvá.

Národnostné menšiny.

Umenie – výtvarné, hudobné, literárno-dramatické.

Sebavyjadrenie cez umenie.

 

Ciele tematickej oblasti výchovy Kultúra a umenie

1. Aplikovať podnety moderného výtvarného umenia, podnety inšpirované dejinami umenia, podnety architektúry, podnety fotografie, podnety videa a filmu, podnety elektronických médií, podnety dizajnu a remesiel, podnety speváckej a inštrumentálnej činnosti, podnety iných oblastí poznávania sveta pri vlastnom experimentovaní, rozvíjaní tvorivosti a kreativity postavených na vlastnom zážitku a skúsenosti.

2. Nadobudnúť interkultúrne kompetencie a uvedomovať si vzájomný vplyv rôznych kultúr na Slovensku v kontexte histórie a súčasnosti.

3. Využívať rôzne formy umenia (hudobné, výtvarné, dramatické, tanečné) na vlastné sebavyjadrenie, originálne reflexie skutočnosti, schopnosti kritického čítania a interpretácie.

4. Prejavovať vzťah k ľudovým tradíciám, ochrane a poznávaní kultúrneho dedičstva, poznávaniu kultúrnych hodnôt umenia.

5. Využívať pri komunikácii a interakcii s ľuďmi poznatky o kultúrach, náboženstve a tradíciách národnostných menšín žijúcich na Slovensku.

6. Vnímať umenie a kultúru na základe súčasných kultúrnych procesov a aktuálnych problémov, chápať význam estetických faktorov a estetickej činnosti v každodennom živote, význam umenia v živote jednotlivca a spoločnosti.

7. Rozvíjať poznanie seba ako euroobčana v oblasti kultúry, využívať skúsenosti

muzeálnej a galerijnej pedagogiky.

 

Témy tematickej oblasti výchovy Kultúra a umenie

Slovensko - zvyky, kultúrne tradície a ľudové piesne

Príprava kultúrnych programovk rôznym sviatkom a výročiam (Fašiangový karneval, Deň matiek, Mesiac úcty k starším, vianočné sviatky, veľkonočné sviatky)

Kreatívne tematické popoludnia

Divadelné predstavenia

Vianočné podujatia s rodičmi
 

 

  1. VÝCHOVNO-VZDELÁVACIA  ČINNOSŤ V ŠKD

 

Výchovno-vzdelávacia činnosť v ŠKD sa organizuje ako:

  1. pravidelná činnosť zameraná na prípravu na školské vyučovanie,
  2. pravidelná záujmová činnosť na uspokojovanie a rozvíjanie individuálnych potrieb detí,
  3. príležitostná činnosť najmä formou podujatí, súťaží, exkurzií a pohybových aktivít.

 

Činnosti v ŠKD sa delia na:

  • rekreačná činnosť
  • odpočinková činnosť
  • záujmová činnosť
  • príprava na vyučovanie 
  • samoobslužná činnosť a režimové momenty.

 

Sebaobslužné činnosti

  • obed, kultúra stolovania
  • zásady slušného správania
  • kultúra obliekania, ochrana zdravia sezónnym oblečením
  • praktické činnosti

Režimové momenty

  • momenty uplatňované pri zmene činnosti a podľa individuálnych požiadaviek režimu dňa detí – individuálny charakter, individuálne činnosti
  • odchod a návrat detí na krúžkovú činnosť
  • presuny detí
  • obliekanie, vyzliekanie
  • odchod na vycházku
  • príprava na obed – hygiena, umývanie rúk a pod.

Oddychové činnosti

  • krátkodobé činnosti zamerané na oddych
  • počúvanie hudby, počúvanie rozprávky
  • pozeranie rozprávky
  • čítanie
  • spoločenské, konštruktívne, tvorivé hry
  • relaxačné cvičenia, relaxačné chvíľky
  • rozhovory, komunikačný kruh

Rekreačné činnosti

  • relaxačný charakter
  • pobyt vonku, pobyt v prírode, vychádzky, exkurzie
  • kolektívne, loptové a pohybové hry
  • hry s hračkami

Príprava na vyučovanie

  • upevňovanie učiva na základe požiadaviek školského vzdelávacieho programu
  • písanie úloh
  • didaktické hry
  • čítanie
  • ústne precvičovanie
  • práca s odbornou literatúrou, slovníkmi
  • logické hry

 

Vychovávateľka koordinuje VVČ tak, aby sa v priebehu popoludnia striedal odpočinok a relax so vzdelávaním (príprava na vyučovanie, formou didaktických hier), či záujmovými a výchovno-vzdelávacími aktivitami.

 

  1. KĽÚČOVÉ KOMPETENCIE DIEŤAŤA ŠKD

 

Dieťa ŠKD má mať osvojene kompetencie na úrovni zodpovedajúcej jeho individuálnym osobnostným možnostiam a dĺžke jeho pobytu v ŠKD. Kompetencie detí ŠKD nadväzujú na kompetencie žiakov základnej školy. Kompetencie sa v procese výchovno-vzdelávacej činnosti  mimo vyučovania rozvíjajú a navzájom prelínajú v jednotlivých tematických oblastiach výchovy. Kompetencie dieťaťa sú výsledkom obsahu výchovno-vzdelávacej činnosti v ZŠ a celkového výchovno-vzdelávacieho procesu v ŠKD.

Kľúčové kompetencie dieťaťa ŠKD s prepojením na kľúčové kompetencie žiaka I. stupňa ZŠ:

 

Kompetencie dieťaťa ŠKD

Kľúčové kompetencie absolventa  ISCED 1

Učiť sa učiť

Pozná a uplatňuje účinné techniky učenia sa;

Využíva základné matematické myslenie na riešenie praktických problémov v každodenných situáciách;

Vie využívať vybrané informačné a komunikačné technológie pri učení sa, pozná riziká spojené s využívaním internetu a médií,

Získa základy uplatňovania kritického myslenia pri práci s informáciami;

Rozpozná v škole a vo svojom najbližšom okolí určitý problém, premýšľa o jeho príčinách a vie navrhnúť riešenie podľa svojich vedomostí a skúseností;

Komunikačné

Vyjadruje sa súvisle písomnou aj ústnou formou, v materinskom, štátnom jazyku;

Rozumie najzákladnejším slovným spojeniam v anglickom jazyku a dokáže ich používať;

Pracovné

Dokáže aplikovať osvojené prírodovedné a spoločenskovedné poznatky vo svojich činnostiach, v starostlivosti o seba a druhých;

Občianske

Dokáže byť tolerantný, snaží sa pochopiť druhého, pozná a toleruje jeho kultúru, tradície, spôsob života;

Uvedomuje si, že má svoje práva a povinnosti, rešpektuje práva iných;

Kultúrne

Správa sa kultúrne, primerane okolnostiam a situáciám;

Má vzťah ku kultúrno-historickému dedičstvu, ľudovým tradíciám a umeniu, s ktorými sa stretáva vo svojom živote;

Sociálne

Váži se seba i druhých, dokáže ústretovo komunikovať a spolupracovať.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OBSAH  VÝCHOVNÉHO PROGRAMU

 

 

 

 

  1.         Ciele a poslanie školského klubu detí

 

 

  1.         Tematické oblasti výchovy

 

 

  1.         Výchovný plán

 

 

  1.         Personálne zabezpečenie

 

 

  1.         Materiálno – technické a priestorové podmienky

 

 

  1.         Bezpečnosť a ochrana zdravia pri výchove

 

 

  1.         Vnútorný systém kontroly a hodnotenia detí

 

 

  1.         Vnútorný systém kontroly a hodnotenia zamestnancov ŠKD

 

 

  1.          SWOT analýza

 

 

  1.          Požiadavky na kontinuálne vzdelávanie pedagogických  zamestnancov

 

 

  1.          Výchovné štandardy

 

 

  1.          Výchovné osnovy

 

 

 

 

 

 

 

  1. CIELE A POSLANE ŠKOLSKÉHO KLUBU DETÍ

 

 

    1. CHARAKTERISTIKA ŠKOLSKÉHO ZARIADENIA 

 

 

Veľkosť a vybavenie :

V škole je zriadené 1oddelenie školského klubu detí.

Navštevujú ho deti 1. až 4. ročníka vo veku 6 -10 rokov. Oddelenie je heterogénne a je umiestnené v triede, kde predpoludním prebieha vyučovanie.  Oddelenie s plnou prevádzkou vedie vychovávateľka s odbornou kvalifikáciou. V oddelení sú zaradené aj  dochádzajúce deti z okolitých obcí, ktorých výchovná činnosť trvá do 13.00 hod. a vypomáha v ňom asistentka učiteľa.

 

 

Charakteristika detí:

Väčšina detí navštevujúcich ŠKD sú priamo z našej obce a zo spádových okolitých obcí: Hačava, Háj, Dvorníky, Zádiel, Turnianska Nová Ves, Žarnov, Chorváty, Hosťovce. Všetky deti sú zároveň aj žiakmi základnej školy. ŠKD navštevujú aj deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

 

 

Dlhodobé projekty:

ŠKD sa pravidelne zapája do týchto projektov: ekovýchovný projekt „ BOCIAN“ , „ZÁLOŽKA SPÁJA ŠKOLY“ a pravidelne sa zapája do rôznych

 výtvarných súťaží a tvorivých dielní. Organizuje aj vlastné projekty: „ Život v krasovej oblasti“, „Piráti, na palubu“, „Indiánsky týždeň“ a iné. Spolupracuje aj s koordinátorom pre prevenciu drogových závislostí na škole

a zapája sa aj do rôznych činností a podujatí v obci.

 

 

Spolupráca s rodičmi:

Uskutočňuje sa na základe neformálneho kontaktu a nepravidelných stretnutí podľa potreby rodiča, alebo vychovávateliek. Rodičia majú možnosť sa pravidelne informovať o kvalite pobytu svojho dieťaťa v ŠKD .

Súčasne využívame aj formu zápisu do zrkadielok a prispievame aj na webovú stránku školy, kde informujeme  o aktuálnom dianí v ŠKD .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    1. CIELE  ŠKD

 

Podľa § 114 odsek 1 „ (1) Školský klub detí zabezpečuje pre deti, ktoré plnia

povinnú školskú dochádzku na základnej škole, činnosť podľa výchovného programu školského zariadenia zameranú na ich prípravu na vyučovanie a na oddych v čase mimo vyučovania a v čase školských prázdnin. Činnosť, ktorú zabezpečuje školský klub detí, nie je totožná s činnosťou zabezpečovanou centrom voľného času podľa §116.“

 

 

Hlavným cieľom výchovno-vzdelávacieho procesu v našom ŠKD je výchova aktívneho občana schopného žiť v otvorenej informačnej spoločnosti a rozvoj kľúčových kompetencií dieťaťa. Predovšetkým nadväzujeme na rozvoj tých kompetencií, ktoré deti získali v predškolskej výchove, rodinnej výchove a na vyučovaní v procese vzdelávania. Súbor schopností, poznatkov a zručností vytvára ich postoje a hodnoty v ďalšom živote.

V popredí záujmu nášho ŠKD je, aby si dieťa osvojilo tieto kompetencie na úrovni zodpovedajúcej jeho individuálnym osobnostným možnostiam a dĺžke jeho pobytu v ŠKD.

 

 

Strategické ciele:

  • podporovať záujmy, osobnosť a schopnosti každého dieťaťa
  • skvalitniť spoluprácu s rodičmi a verejnosťou
  • zavádzať nové formy a metódy práce
  • pedagogický prístup orientovať na posilňovanie humánnych, priateľských  vzťahov medzi rovesníkmi, na rozvíjanie prosociálneho správania detí  s rešpektovaním ich individuálnych osobitostí, potrieb a záujmov
  • aktívne sa venovať organizovanému využívaniu voľného času detí, predchádzať sociálno – patologickým javom
  • poskytovať aktívny aj pasívny oddych na regeneráciu fyzických a psychických síl detí
  • dbať na správne používanie spisovného jazyka
  • viesť deti k návykom správneho a kultúrneho stolovania a slušnému správaniu sa v školskej jedálni
  • učiť deti prírodu nielen spoznávať, ale aj ju rešpektovať
  • využívať vychádzky do prírody na ochranu životného prostredia

 

Špecifické ciele jednotlivých tematických oblastí výchovy:

 

  1. Vzdelávacia oblasť:
  • rozvíjať efektívne spôsoby učenia sa
  • získavať nové poznatky a informácie z rôznych zdrojov
  • získavať vzťah k celoživotnému vzdelávaniu

 

  1. Spoločensko-vedná oblasť:
  • spolurozhodovať o živote v skupine
  • rozvíjať základy sebahodnotenia, sebamotivácie a empatie
  • prejavovať úctu rodičom a starším osobám
  • prejavovať ohľaduplnosť k osobám so zdravotným postihnutím
  • posilniť základy hrdosti k národnej a štátnej príslušnosti
  • kultivovať kultúrne návyky a vyjadrovanie sa
  • vyjadrovať svoj názor
  • vypočuť opačný názor
  • využívať všetky dostupné formy komunikácie
  • rozlíšiť kultúrne a nekultúrne prejavy v správaní sa
  • riešiť samostatne a kriticky jednoduché konflikty
  • poskytnúť pomoc alebo pomoc privolať

 

  1. Pracovno-technická oblasť:
  • spolupracovať so skupinou
  • rozvíjať základy manuálnych a technických zručností
  • získavať základy zručností potrebných pre praktický život
  • získavať základné zručnosti v tvorbe jednoduchých projektov
  • rozumieť významu osobnej zodpovednosti za vykonanú prácu.

 

  1. Prírodovedno-environmentálna oblasť:
  • pochopiť základné princípy ochrany životného prostredia
  • rozvíjať zručnosti pri jednoduchej činnosti na tvorbe a ochrane životného prostredia

 

  1. Esteticko-výchovná oblasť:
  • rozvíjať talent a špecifické schopnosti
  • rozvíjať základy vzťahu k umeniu
  • posilniť úctu ku kultúrnym hodnotám v blízkom okolí
  • rozvíjať základy tvorivých schopností a zručností
  • prejavovať pozitívny vzťah k jednoduchej estetickej úprave prostredia
  • spolupracovať na tvorivých dielňach v oddelení

 

  1. Telovýchovná, zdravotná a športová oblasť:
  • rozvíjať schopnosť relaxovať pravidelným cvičením a pohybom
  • pochopiť význam pravidelného pohybu a cvičenia
  • dodržiavať základné zásady zdravej výživy
  • rozvíjať športový talent a schopnosti
  • kultivovať základné hygienické návyky
  • pochopiť škodlivosť fajčenia, alkoholu a iných drog

 

 

Vo výchovno-vzdelávacej činnosti ŠKD zdôrazňujeme potrebu, aby sa výchova mimo vyučovania nestala pokračovaním riadneho vyučovacieho procesu.

Naším dlhodobým cieľom je výchova harmonicky rozvinutého dieťaťa a vytváranie vhodných podmienok a možností pre rozvoj ich individuálnych schopností, záujmov a talentu, čo je aj mottom nášho školského zariadenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.   KĽÚČOVÉ KOMPETENCIE

 

 

     1. KOMPETENCIE UČIŤ SA UČIŤ

  • vyhľadáva a triedi informácie, vie ich využiť
  • vie zhodnotiť svoje výsledky
  • rieši nové neznáme úlohy a situácie
  • zúčastňuje sa vedomostných súťaží
  • samostatne pozoruje, experimentuje a z výsledkov vyvodzuje závery

 

 

  1. KOMUNIKAČNÉ  KOMPETENCIE
  • zrozumiteľne formuluje a vyjadruje svoje myšlienky a názory
  • zapája sa do diskusie, vie si obhájiť svoj názor
  • vypočuje si a rešpektuje opačný názor
  • rozumie neverbálnej komunikácii
  • prijíma spätnú väzbu

     

 

  1. SOCIÁLNE KOMPETENCIE
  • dokáže pomenovať svoje potreby, city , pocity
  • rešpektuje úlohy skupiny, spolupracuje so skupinou, podieľa sa na vytváraní pravidiel práce v tíme
  • dokáže si uvedomiť potreby ostatných žiakov a osôb so zdravotným postihnutím
  • snaží sa vlastným postupom riešiť jednoduché konflikty a stresové situácie

    

  1. PRACOVNÉ KOMPETENCIE
  • ovláda jednoduché manuálne zručnosti a rozvíja ich
  • ovláda samoobslužné činnosti potrebné pre praktický život
  • kultivuje svoju vytrvalosť
  • dokončí prácu
  • zodpovedne plní zverené úlohy
  • váži si prácu iných

 

  1. OBČIANSKE  KOMPETENCIE
  • prejavuje úctu k rodičom a starším osobám
  • uvedomuje si potrebu prijatia zodpovednosti za svoje správanie
  • uvedomuje si potrebu rešpektovania práv a slobôd iných ľudí
  • je otvorený primeranému participovaniu na živote v oddelení

 

  1. KULTÚRNE KOMPETENCIE
  • ovláda základy kultúrneho správania sa
  • rešpektuje iné kultúry a ich zvyky
  • pozná kultúrne pamätihodnosti obce, jej okolia a regiónu
  • podieľa sa na kultúrnych podujatiach v skupine
  • prejavuje úctu ku kultúrnym a národným hodnotám a tradíciám štátu

 

 

 

 

 

 

 

2. TEMATICKÉ  OBLASTI  VÝCHOVY

 

V našom ŠKD sa výchova mimo vyučovania realizuje v týchto tematických oblastiach výchovy:

 

  1. VZDELÁVACIA  OBLASŤ VÝCHOVY   / VOV/
  • opakovanie učiva zábavnou formou, didaktické hry,  logické úlohy, doplňovačky , hádanky, exkurzie

 

  1. SPOLOČENSKO – VEDNÁ OBLASŤ VÝCHOVY /SVOV/
  • osobnostný prejav detí, základy etiky, komunikatívnosti, kultúra odievania, kultúra stolovania, spoznávanie histórie a kultúrnych tradícií obce, sledovanie DVD, návšteva knižnice, vedomostné kvízy, dodržiavanie dopravných pravidiel, bezpečná cesta do školy, hry s dopravnou tematikou

 

  1. PRACOVNO -TECHNICKÁ OBLASŤ VÝCHOVY  / PTOV/
  • rozvíjanie pracovno-technických zručností, práca s papierom, práca s odpadovým materiálom, práca s prírodným materiálom, vlnou, látkami, stavebnicami, tvorivé dielne

 

  1. PRÍRODOVEDNO-ENVIRONMENTÁLNA OBLASŤ VÝCHOVY  /PEOV/
  • poznávanie a pozorovanie živočíchov a rastlín, vychádzky, pokusy, ochrana prírody, separovaný zber odpadu, protidrogová prevencia,

ochrana zdravia, realizácia rôznych prírodovedných projektov

  • pravidelne sa zapájame do ekovýchovného projektu BOCIAN“,

ktorý organizuje NP Slovenský kras – Brzotín

 

  1. ESTETICKO-VÝCHOVNÁ OBLASŤ VÝCHOVY  /EVOV/
  •  v tejto oblasti výchovy realizujeme výtvarné, hudobné aj literárno – dramatické činnosti a aktivity: kreslenie, maľovanie, strihanie, lepenie, práca s odpadovým a prírodným materiálom, práca s rôznym netradičným materiálom, nácvik nových piesní, hudobno – pohybových hier, počúvanie hudby, scénky, hranie rolí
  • zapájame sa aj do výtvarných súťaží podľa prospektov, ktoré dostáva

naša škola

 

  1. TELOVÝCHOVNÁ, ZDRAVOTNÁ  A ŠPORTOVÁ  OLASŤ VÝCHOVY /TVOV/
  • športové a turistické aktivity, hry, súťaže, vychádzky, sezónne činnosti

 

 

 

Všetky činnosti a aktivity sú plánované.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K činnostiam, ktoré realizujeme v našom ŠKD denne patria aj:

 

  1. ODDYCHOVÉ A RELAXAČNÉ  ČINNOSTI
  • slúžia na odstránenie únavy z vyučovania
  • činnosť, ktorá sa bude realizovať si deti môžu zvoliť aj sami podľa vlastného záujmu

  

  1. REKREAČNÉ ČINNOSTI
  • uskutočňujú sa na čerstvom vzduchu za každého počasia

 

  1. PRÍPRAVA NA VYUČOVANIE
  • nadväzuje na vyučovací proces, uskutočňuje sa formou individuálneho prístupu, deti si plnia školské povinnosti prostredníctvom písomnej a ústnej prípravy
  • má charakter povinnosti

 

  1. SEBAOBSLUŽNÉ ČINNOSTI
  • sú presne zaradené aj v dennom poriadku klubu a rozvíjajú u detí  samostatnosť a starostlivosť o vlastnú osobu 

 

 

Ďalšie formy výchovnej práce, ktoré využívame:

 

PRAVIDELNÉ AKTIVITY

  1. sú presne určené vo výchovnom pláne a realizujú sa cez tematické oblasti výchovy

 

AKTIVITY PRÍLEŽITOSTNÉHO /SPONNTÁNNEHO/  CHARAKTERU

  1. sú to neplánované aktivity, ktoré vyplývajú z momentálnej situácie v oddelení, ročných období, individuálneho záujmu detí, prípadne verejných mimoškolských akcií obce alebo školy / Výstavy, tvorivé dielne/

 

SEZÓNNE ČINNOSTÍ

  1. sánkovanie v zime, turistické vychádzky v lete

 

PROJEKTOVÉ  ČINNOSTÍ

  1. pravidelne sa zúčastňujeme ekovýchovného projektu „BOCIAN“, ale realizujeme aj vlastné projekty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. VÝCHOVNÝ PLÁN

 

 

 

 

 

TOV

1. ročník

2. ročník

3. ročník

4. ročník

1.

Esteticko-výchovná

TOV

36

36

36

36

2.

Vzdelávacia

TOV

36

36

36

36

3.

Spoločensko-vedná

TOV

36

36

36

36

4.

Pracovno-technická

TOV

36

36

36

36

5.

Prírodovedno-environmentálna

TOV

18

18

18

18

6.

Telovýchovná, zdravotná a športová

TOV

18

18

18

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.PERSONÁLNE  ZABEZPEČENIE ŠKOLSKÉHO KLUBU DETÍ

 

 

 

ŠKD pracuje jedno oddelenie pod vedením kvalifikovanej  vychovávateľky.

Vychovávateľka spĺňa kvalifikačné predpoklady zadefinované zákonom

č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch

a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Vychovávateľka má ukončené úplné stredné vzdelanie v odbore

vychovávateľstvo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. MATERIÁLNO-TECHNICKÉ A PRIESTOROVÉ PODMIENKY

 

 

 

Priestory:

 

Výchovno-vzdelávacia činnosť  sa realizuje v miestnostiach, v ktorých v dopoludňajších hodinách prebieha vyučovanie. Deti využívajú spoločné priestory na zabezpečenie hygieny, používajú aj spoločné WC. Máme k dispozícii vlastné uteráky, mydlá.

 

V zadnej časti miestností máme odkladací priestor pre pomôcky a hračky.

ŠKD disponuje  vlastným CD prehrávačom, DVD prehrávačmi , televízormi aj PC.

 

Na hry môžeme využívať priestory školy a školský dvor, učebňu informatiky.

Chýba nám však priestor pre odpočinkovú a relaxačnú činnosť. Kapacita miestností na tento druh aktivít je vzhľadom k počtu detí nedostatočná.

 

 

Školská jedáleň:

 

Väčšina detí ŠKD sa stravuje v súkromnom školskom stravovacom zariadení, ktoré je od školy vzdialené niekoľko desiatok metrov. Deti sa tak musia do jedálne presúvať každý deň a za každého počasia.

 

 

Materiálno-technické vybavenie:

 

Vybavenie nášho školského klubu je primerané. Podľa potreby dopĺňame spotrebný materiál, hračky a športové potreby.

Poplatky za čiastočnú úhradu nákladov na činnosť ŠKD vyzbierané od rodičov môžeme využiť na zabezpečenie rôznych pomôcok, kníh, hračiek a spotrebného materiálu na tvorivé dielne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. BEZPEČNOSŤ A OCHRANA ZDRAVIA  PRI VÝCHOVE

 

 

 

  1. s pravidlami bezpečnosti a ochrany zdravia a školským poriadkom ŠKD sú deti oboznámené spravidla vždy v prvý vyučovací deň a priebežne pred rôznymi akciami, poučenia sa zaznamenávajú do triednej dokumentácie

 

  1. školský klub detí zodpovedá za bezpečnosť detí, za dodržiavanie hygienických podmienok a ochranu ich fyzického a duševného stavu v čase ich pobytu v klube

 

 

  1. školský klub detí je svojím spôsobom ochrana pred násilím, šikanovaním a všetkými patologickými javmi

 

 

  1. prevažná väčšina detí sú stravníkmi školskej jedálne, ktorá sa nenachádza v priestoroch školy, preto do ŠJ odchádzajú pod dozorom vychovávateľky, príp. asistentky vychovávateľa

 

 

  1. v prípade úrazu je dieťaťu podaná prvá pomoc, v zložitých prípadoch je kontaktovaný rodič alebo lekár

 

 

  1. deti sú zo ŠKD uvoľňované len na základe písomného oznámenia rodičov   / zákonných zástupcov / v prípade, že ide o iný, ako je vopred dohodnutý spôsob odchodu zo ŠKD / uvedený v zápisnom lístku dieťaťa /

 

  1. zodpovednosť za dieťa v prípade, že odchádza z klubu na záujmovú krúžkovú činnosť uskutočňovanú v priestoroch školy preberá vyučujúci alebo vedúci krúžku, ktorý túto činnosť zabezpečuje a zodpovedá aj za prechod dieťaťa na túto činnosť a späť

 

 

Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní sú podrobne rozpracované v prevádzkovom a školskom poriadku ŠKD a školy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. VNÚTORNÝ SYSTÉM  KONTROLY A HODNOTENIA DETÍ

 

Hodnotenie dieťaťa sa vykonáva slovne a má najmä motivačný a informačný charakter.

 

Vychovávateľ pri hodnotení zohľadňuje:

  1. individuálne osobitosti dieťaťa a prihliada na jeho momentálny psychický a fyzický stav

                                             uplatňuje:

  1. primeranú náročnosť, pedagogický takt, rešpektuje práva dieťaťa a uplatňuje humanistický prístup

 

 

Vychovávateľ získava podklady na hodnotenie výchovno – vzdelávacích výsledkov a správania dieťaťa týmito metódami:

 

  • pozorovaním dieťaťa pri činnosti
  • motivačným rozhovorom s dieťaťom
  • poskytovaním spätnej väzby
  • analýzou výsledkov činností dieťaťa
  • prezentáciou výsledkov činností dieťaťa
  • rozhovorom s rodičmi dieťaťa
  • konzultáciou s triednym učiteľom / vyučujúcim / dieťaťa
  • sebahodnotením detí

 

 

 

 

                          KRITÉRIÁ NA HODNOTENIE DIEŤAŤA

 

  • dodržiavanie pravidiel správania a dodržiavanie školského poriadku ŠKD počas celého školského roka
  • prejavená snaha o zvládnutie danej úlohy
  • sústredenosť dieťaťa pri plnení školských povinností
  • samostatnosť dieťaťa pri príprave na vyučovanie
  • vytrvalosť dieťaťa pri učení a v rôznych aktivitách
  • prejavený záujem dieťaťa o zapojenie sa do činností
  • samostatnosť dieťaťa pri činnostiach
  • aktivita dieťaťa pri činnostiach
  • výsledky činnosti dieťaťa
  • celková aktivita dieťaťa
  • spolupráca s ostatnými deťmi
  • ochota pomôcť ostatným deťom
  • úroveň argumentácie a komunikácie dieťaťa
  • úroveň vyjadrovania a správanie dieťaťa v reálnej situácii
  • dodržiavanie zásad správneho stolovania v školskej jedálni
  • úroveň sebaobslužných činností

 

S kritériami hodnotenia sú oboznámené aj deti.

 

 

 

 

 

  1. VNÚTORNÝ SYSTÉM KONTROLY A HODNOTENIA ZAMESTNANCOV ŠKD

 

 

 

Za úroveň výchovno-vzdelávacej práce v ŠKD zodpovedá vychovávateľka.

 

Riaditeľ ZŠ kontroluje v zmysle platnej legislatívy výchovno-vzdelávaciu činnosť ŠKD:

 

  1. Kontroluje pedagogickú dokumentáciu, kontroluje sa úroveň jej vedenia, včasnosť ,presnosť, správnosť používanej terminológie a vecnosť jej zápisov.

 

  1. Vykonáva hospitácie priamo vo výchovno-vzdelávacej činnosti ŠKD.

 Plán hospitácie je spracovaný v celoročnom pláne školy.

 

 

 

 

KRITÉRIÁ HODNOTENIA PRÁCE VYCHOVÁVATEĽKY ŠKD:

 

 

  • napĺňanie stanovených výchovno – vzdelávacích cieľov a úroveň ich zvládnutia deťmi
  • prístup k deťom a rodičom
  • tvorivosť
  • výsledky v oblasti kontinuálneho vzdelávania
  • hodnotenie vychovávateľky deťmi
  • podiel na estetickej úprave prostredia ŠKD a školy
  • hodnotenie výsledkov v oblasti vzdelávania, tvorby učebných pomôcok, mimoškolskej činnosti
  • dodržiavanie pracovnej disciplíny
  • úroveň individuálneho prístupu k deťom
  • využitie existujúcich materiálno – technických podmienok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. SWOT ANALÝZA

 

 

SILNÉ STRÁNKY:

  • tradičné aktivity ( sánkovanie v zime, projekt „ BOCIAN“, vlastné projekty)
  • dobré materiálové a technické vybavenie
  • výzdoba priestorov školy
  • ústretovosť vedenia školy k práci ŠKD
  • dlhodobá tradícia
  • odbornosť vychovávateliek ochota sa vzdelávať
  • humanistický model výchovy a vzdelávania

 

SLABÉ STRANKY:

  • nedostatočný priestor na odpočinkové a relaxačné činnosti

 

 

  • krúžková činnosť počas ŠKD
  • nepravidelné odchody detí zo ŠKD

 

 

Ako eliminovať slabé stránky:

  • slabé stránky riešiť

v spolupráci s riaditeľkou

školy a vedením školy

 

OHROZENIA:

  • nedostatočná podpora

od zriaďovateľa

  • nedostatočné spoločenské ocenenie

 

 

 

Ako odstrániť ohrozenia:

  • rokovať so zriaďovateľom

cez Radu školy

 

 

 

 

 

 

 

 

PRÍLEŽITOSTI:

  • prezentovanie prác a aktivít v obci
  • propagácia činnosti na webovej stránke školy
  • tvorenie nových projektov

 

 

Ako využiť príležitosti:

  • dávať o sebe viac vedieť
  • ďalej sa vzdelávať a tým zvyšovať kvalitu práce v ŠKD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. POŽIADAVKY NA PROFESIJNÝ ROZVOJ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKOV

 

Profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov ŠKD je riešený v súlade so zákonom č. 138/2019 Z. z. o pedagogických a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov a je súčasťou Plánu profesijného rozvoja školy.

Na základe Plánu profesijného rozvoja vydáva riaditeľka školy Ročný plán vzdelávania pedagogických a odborných zamestnancov školy, ktorý sa počas jeho platnosti dopĺňa a mení v súlade s aktuálnymi možnosťami a potrebami školy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. VÝCHOVNÉ ŠTANDARDY

 

VZDELÁVACIA OBLASŤ

 

Obsahový štandard

Výkonový štandard

Gramatické a matematické cvičenie

Samostatne písať úlohy

Techniky učenia, ako sa učiť, rozvíjanie vedomostí, čítanie textu, reprodukcia príbehu

Poznávať efektívne spôsoby učenia sa

Práca s informačnými zdrojmi, čítanie s porozumením, sebavzdelávanie

Byť otvorený získavať nové poznatky a informácie

Rozvíjanie slovnej zásoby, jazykolamy, zmyslové hry, doplňovačky, didaktické hry

Rozvíjať získané poznatky

 

SPOLOČENSKO – VEDNÁ OBLASŤ

 

Obsahový štandard

Výkonový štandard

Spolupráca, zodpovednosť, vytváranie pozitívnej klímy v oddelení, dodržiavanie školského poriadku ŠKD

Spolurozhodovať o živote v skupine

Prejavy úcty k rodičom a ostatným ľuďom, tolerancia

Prejavovať úctu k rodičom a starším ľuďom

Emócie, prečo sme nahnevaní, silné a slabé stránky osobnosti, trpezlivosť, upokojenie sa, ako zvládnuť hnev, pozitívne myslenie, ako pochopiť iných, sebaúcta

Ovládať jednoduché zručnosti sebahodnotenia, sebariadenia, sebamotivácie a empatie

Život so zdravotným postihnutím, čo je predsudok, vzťah k handicapovaným deťom

Prejavovať ohľaduplnosť k osobám so zdravotným postihnutím

Práva dieťaťa, ľudské práva, šikanovanie, diskriminácia, moje práva, tvoje práva, spolužitie bez násilia

Rozlíšiť dodržiavanie a porušovanie ľudských práv a základných slobôd

Slovensko v Európe, Slovensko vo svete, úspechy slovenských športovcov, umelcov, mládeže

Prejavovať základy hrdosti k národným hodnotám a tradíciám SR

Vulgarizmy, slang, gestá, neformálna komunikácia, spolužitie bez násilia

Rozlišovať kultúrne a nekultúrne prejavy v správaní sa

Čo je konflikt, z čoho konflikt vzniká, správanie, ktoré podporuje konflikt, správanie, ktoré konfliktu predchádza

Samostatne a kriticky riešiť jednoduché v oddelení

Asertivita, asertívne správanie

Obhajovať svoje názory

Vedenie rozhovoru, diskusia, dialóg, monológ

Vypočuť si opačný názor

 Moja rodina, čo je domov, vlastné zážitky,

rozprávanie o domove, prejavy úcty k ľuďom, čo je tolerancia

Prejavovať úctu k rodičom, starším ľuďom

Deľba práce v rodine, problémy v rodine, život detí v rozvrátenej rodine, moja pomoc v rodine

Rozlišovať a porovnávať vzťahy v harmonickej a rozvrátenej rodine

Práca s počítačom, komunikácia s internetom, práca v textovom a grafickom editore

Využívať všetky dostupné formy komunikácie

 

 

PRACOVNO – TECHNICKÁ OBLASŤ

 

Obsahový štandard

Výkonový štandard

Spolupráca, zodpovednosť, dodržiavanie školského poriadku ŠKD, moje povinnosti

Spolurozhodovať o živote v skupine

Pracovať v skupine

Sebaobsluha, poriadok na stole, v oddelení, v šatni

Kultivovať základné sebaobslužné a hygienické návyky

Sebahodnotenie, poznávanie rôznych profesií, úcta ku každému povolaniu, dodržiavanie denného režimu, vývoj ľudského života: detstvo, dospelosť, staroba, orientácia v čase: minulosť, prítomnosť, budúcnosť

Vedieť si samostatne vytýčiť jednoduché osobné ciele

Príprava na vyučovanie, splnenie úlohy, presnosť a čistota práce

Rozumieť významu osobnej zodpovednosti za vykonanú prácu

Prejavy kladného vzťahu k spolužiakom, hrdosť na spoločný výsledok práce

Vedieť spolupracovať so skupinou

Práca s rôznym materiálom, netradičné pracovné postupy, zhotovenie darčeka, rozvoj jemnej motoriky, manipulačné zručnosti, spolupráca

Rozvíjať základy manuálnych a technických zručností

Varenie, pečenie, studené jedlo, poriadok v herni, v triede, sebaobslužné činnosti

Získavať základy zručností potrebných pre praktický život

Získavať základné zručnosti v tvorbe jednoduchých projektov

Maska na karneval, kalendár oddelenia, návrh oddychového kútika v oddelení

 

 

 

PRÍRODOVEDNO – ENVIRONMENTÁLNA OBLASŤ

 

Obsahový štandard

Výkonový štandard

Pozorovanie prírody, fauny a flóry v okolí obce, pozorovanie zmien v prírode, šetrenie energiami, vodou, tematická rozprávka

Poznať základné princípy ochrany životného prostredia

Starostlivosť o izbové kvety, čistenie prírody a okolia ŠKD, zber papiera, triedenie odpadu, tvorivé využitie odpadu

Uplatňovať zručnosti pri jednoduchej činnosti na tvorbe a ochrane životného prostredia

 

 

ESTETICKO – VÝCHOVNÁ OBLASŤ

 

Obsahový štandard

Výkonový štandard

Kultúrne pamiatky v obci, múzeum, galéria, ľudové tradície, zvyky, povesti, názvy ulíc, miestne noviny, história a dnešok

Prejavovať úctu ku kultúrnym hodnotám v blízkom okolí

Hudba, výtvarné umenie, tanec

Prejavovať pozitívny vzťah k umeniu

Netradičné výtvarné techniky, hudobné činnosti, športové činnosti

Rozvíjať svoj talent a špecifické schopnosti

Záujmová činnosť, príprava kultúrneho podujatia

Byť otvorený k tvorivej činnosti

Úprava oddelenia, netradičné ozdoby, úprava zovňajšku

Prejavovať pozitívny vzťah k jednoduchej estetickej úprave prostredia a svojej osoby

Veľká noc, Deň matiek, Úcta k starším, Vianoce

Podieľať sa na príprave kultúrnych podujatí v skupine

Tematická vychádzka, pozorovanie zmien, audio nahrávka, rozprávka

Byť otvorený objavovať a vnímať krásu v bežnom živote

 

 

TELOVÝCHOVNÁ, ZDRAVOTNÁ A ŠPORTOVÁ OBLASŤ

 

Obsahový štandard

Výkonový štandard

Umývanie rúk, vetranie, telovýchovné chvíľky

Ovládať základné hygienické návyky

Prechádzka, bicyklovanie, lyžovanie, plávanie, cvičenie v telocvični, stolný tenis, kolektívne loptové hry

Relaxovať pravidelným cvičením a pohybom

Čo je nikotín, fajčenie, alkohol, zdravie a civilizačné choroby

Uvedomovať si škodlivosť fajčenia, alkoholu a iných drog

Otužovanie, relaxačné cvičenie, skupinové hry, netradičné športové disciplíny

Schopnosť pravidelného pohybu a cvičenia

Podstata zdravia, zodpovednosť za svoje zdravie, príčiny ochorenia, racionálna strava, potravinová pyramída

Vyjadriť význam dodržiavania základných zásad zdravej výživy

Stravovacie návyky, pitný režim, striedanie práce s odpočinkom, prvá pomoc, obliekanie podľa ročných období

Uvedomovať si základné princípy zdravého životného štýlu

Záujmová činnosť, športová súťaž

Rozvíjať svoj športový talent a schopnosti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. VÝCHOVNÉ OSNOVY

 

VZDELÁVACIA  OBLASŤ

Výchovno-vzdelávací cieľ

Obsah

Metódy, formy práce

Rozvíjať efektívne spôsoby učenia sa

Techniky učenia sa, ako sa učiť, rozvíjanie vedomostí, čítanie textu,

reprodukcia príbehu

 

Individuálny prístup

Motivácia

Povzbudenie

Motivačné hodnotenie

Modelové situácie

Prezentácia

Získavať nové poznatky a informácie

Práca s informačnými zdrojmi, čítanie s porozumením, práca s encyklopédiou a slovníkom, sebavzdelávanie

Individuálny prístup

Aktivizácia

Brainstorming

Riešenie nových úloh

Prezentácia

Rozvíjať získané poznatky

Rozvíjanie slovnej zásoby, jazykolamy, zmyslové hry, doplňovačky, didaktické hry

Individuálny prístup

 

 

SPOLOČENSKO-VEDNÁ  OBLASŤ

Výchovno-vzdelávací cieľ

Obsah

Metódy, formy práce

Obhajovať si svoj názor

Asertivita, asertívne správanie, jednoduché techniky

Vysvetlenie

Povzbudenie

Hranie rolí

Hry na presadzovanie

Aktivačné hry

Vypočuť si opačný názor

Vedenie rozhovoru, diskusia, dialóg a monológ

Vysvetlenie

Tréning

Aktivačné hry

Hranie rolí

Dramatizácia

Spolurozhodovať o živote v skupine

Spolupráca, zodpovednosť, vytváranie pozitívnej pracovnej klímy v oddelení, dodržiavanie školského poriadku ŠKD, moje povinnosti

Individuálny prístup

Motivácia

Aktivizácia

Kooperačné hry

Hry na dôveru

Hranie rolí

Rozvíjať základy zručností sebahodnotenia, sebariadenia, sebamotivácie a empatie

Emócie, prečo sme nahnevaní, silné a slabé stránky osobnosti, trpezlivosť, upokojenie sa, ako zvládnuť hnev, pozitívne myslenie, ako pochopiť iných, sebaúcta

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Povzbudenie

Dramatizácia

Hranie rolí

Hry na úprimnosť

Hry na vciťovanie

Prejavovať úctu k rodičom a starším ľuďom

Moja rodina, čo je domov, vlastné zážitky, rozprávanie o domove, prejavy úcty k ľuďom, tolerancia

Individuálny prístup

Film

Rozprávka

Hranie rolí

Hry na vciťovanie

Prejavovať ohľaduplnosť k osobám so zdravotným postihnutím

Život so zdravotným postihnutím, čo je predsudok, vzťah k deťom s handicapom

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Film

Rozprávka

Hry na vciťovanie

Hranie rolí

Pochopiť význam dodržiavania ľudských práv a základných slobôd

Práva dieťaťa, ľudské práva, šikanovanie, diskriminácia, moje práva, tvoje práva, spolužitie bez násilia

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Brainstorming

Hry na riešenie konfliktov

Hry na dôveru

Hry na sebapresadzovanie

Posilniť základy hrdosti k národnej a štátnej príslušnosti

Slovensko v Európe, Slovensko vo svete, úspechy slovenských športovcov a umelcov

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Výtvarná práca

Tvorivá dielňa

Film

Rozprávka

Kultivovať kultúrne návyky a vyjadrovanie sa

Pozdrav, podanie ruky, požiadanie, odmietnutie, oslovenie, stolovanie

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Tréning

Hranie rolí

Dramatizácia

Kurz

Využívať všetky dostupné formy komunikácie

Práca s počítačom, komunikácia s internetom, práca v textovom a grafickom editore

Individuálny prístup

Brainstorming Tréning

Vlastná práca

Prezentácia

Riešenie úloh

Rozlíšiť kultúrne a nekultúrne prejavy v správaní sa

Vulgarizmy, slang, gestá, neformálna komunikácia, spolužitie bez násilia

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Tréning

Aktivačné hry

Hranie rolí

Vedieť samostatne a kriticky riešiť jednoduché konflikty

Čo je konflikt, z čoho konflikt vzniká, správanie, ktoré podporuje konflikt, správanie, ktoré konfliktu predchádza

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Hry na riešenie konfliktov

Hranie rolí

Dramatizácia

Pomenovať znaky harmonickej a problémovej rodiny

Deľba práce v rodine, vlastné zážitky, problémy v rodine, život detí v rozvrátenej rodine, moja pomoc v rodine

Individuálny prístup

Hranie rolí

Dramatizácia

Sociálne hry

Výtvarná práca

Film

Rozprávka

 

 

 

 

 

 

 

PRACOVNO-TECHNICKÁ OBLASŤ

Výchovno-vzdelávací cieľ

Obsah

Metódy, formy práce

Kultivovať základné sebaobslužné

a hygienické návyky

Sebaobsluha, poriadok na stole, v šatni, umývanie rúk, vetranie, telovýchovné chvíľky

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Motivácia

Aktivizácia

Tréning

Hodnotenie

Vedieť si samostatne vytýčiť jednoduché osobné ciele

Sebahodnotenie, poznávanie rôznych profesií, úcta ku každému povolaniu, dodržiavanie denného režimu, vývoj ľudského života: detstvo, dospelosť, staroba, orientácia v čase: minulosť, prítomnosť, budúcnosť

Individuálny prístup

Motivácia

Povzbudenie

Rozhovor

Hranie rolí

Sociálne hry

Hry na sebapresadzovanie

Vychádzka

Exkurzia

Rozumieť významu osobnej zodpovednosti za vykonanú prácu

Príprava na vyučovanie, splnenie úlohy, presnosť a čistota práce

Individuálny prístup

Rozhovor

Tréning

Vysvetlenie

Hodnotenie

Hry na dôveru

Vlastná práca

Projekt

Vedieť spolupracovať so skupinou

Kladný vzťah k spolužiakom, hrdosť na spoločný výsledok práce

Individuálny prístup

Motivácia

Kooperačné hry

Spoločné podujatia

Besiedka

Súťaž

Rozvíjať základy manuálnych a technických zručností

Práca s rôznym materiálom, netradičné pracovné postupy, zhotovenie darčeka, rozvoj jemnej motoriky, manipulačné zručnosti, spolupráca

Individuálny prístup

Povzbudenie

Vysvetlenie

Aktivizácia

Tvorivá dielňa

Záujmový krúžok

Vlastná práca

Výstava prác

Besiedka

Získavať základy zručností potrebných pre praktický život

Varenie, pečenie, studené jedlo, poriadok v herni, v triede, sebaobslužné činnosti

Individuálny prístup

Tréning

Povzbudenie

Aktivačné hry

Vlastná práca

Výstava

Besiedka

Získavať základné zručnosti v tvorbe jednoduchých projektov

Maska na karneval, kalendár oddelenia, návrh oddychového kútika v oddelení

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Povzbudenie

Brainstorming

Tvorivá dielňa

Kooperačné hry

Vlastná práca

Prezentácia

 

 

PRÍRODOVEDNO-ENVIRONMENTÁLNA  OBLASŤ

 

Výchovno-vzdelávací cieľ

Obsah

Metódy, formy práce

Pochopiť základné princípy ochrany

životného prostredia

Poznávanie zvierat, rastlín v regióne, pozorovanie zmien v prírode, šetrenie energiami, vodou, tematická rozprávka

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Ekologické hry

Rozvíjať zručnosti pri jednoduchej činnosti

na tvorbe a ochrane životného prostredia

Starostlivosť o izbové kvety, čistenie prírody a okolia ŠKD, zber papiera, triedenie odpadu, využitie odpadu, zber prírodnín

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Motivácia

Aktivizácia

Prezentácia

Pochopiť význam dodržiavania základných

zásad zdravej výživy

 

Podstata zdravia, zodpovednosť, za svoje zdravie, príčiny ochorenia, racionálna strava,

potravinová pyramída

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Aktivizácia

Hranie rolí

Dramatizácia

Film

Rozprávka

Beseda s lekárom

Súťaž

 

Poznať základné princípy zdravého

životného štýlu

Stravovacie návyky, pitný režim, striedanie práce s odpočinkom, prvá pomoc, obliekanie podľa ročných období

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Aktivizácia

Hranie rolí

Dramatizácia

Film

Rozprávka

Beseda s lekárom

Súťaž

 

 

ESTETICKO-VÝCHOVNÁ OBLASŤ

 

Výchovno-vzdelávací cieľ

Obsah

Formy, metódy práce

Posilniť úctu ku kultúrnym hodnotám

v blízkom okolí

Návšteva kina, galérie, múzea, kultúrnych pamiatok v obci a v regióne, ľudové tradície a zvyky, povesti, názvy ulíc, miestne noviny, história a dnešok

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Aktivizácia

Ukážka

Film

Rozprávka

Výtvarná práca

Dramatizácia

Výstava prác

Súťaž

Vychádzka

 

Rozvíjať základy vzťahu k umeniu

Hudba, výtvarné umenie, tanec, záujmová činnosť, nácvik programu

Motivácia

Ukážka

Povzbudenie

Návšteva kultúrneho podujatia

Rozvíjať talent a špecifické schopnosti

Netradičné výtvarné techniky, hudobné činnosti, športové činnosti

Individuálny prístup

Motivácia

Povzbudenie

Brainstorming

Výstava prác

Súťaž

Rozvíjať základy tvorivých schopností

a zručností

Záujmová činnosť, príprava kultúrneho vystúpenia

Individuálny prístup

Motivácia

Povzbudenie

Aktivizácia

Brainstorming

Prezentácia

Výstava prác

Prejavovať pozitívny vzťah k jednoduchej

estetickej úprave prostredia

Úprava triedy, netradičné ozdoby, úprava zovňajšku

Individuálny prístup

Motivácia

Povzbudenie

Brainstorming

Aktivizácia Tvorivá dielňa

Podieľať sa na príprave kultúrnych

podujatí v skupine

Veľká noc, Deň matiek, Úcta k starším, Vianoce

Individuálny prístup

Motivácia Povzbudenie

Aktivizácia Dramatizácia

Besiedka

Objavovať a vnímať krásu v bežnom živote

Tematická vychádzka, pozorovanie zmien, audio nahrávka, rozprávka, vlastná skúsenosť

Individuálny prístup

Povzbudenie

Pozorovanie

Ilustrácia zážitku

 

TELOVÝCHOVNÁ, ZDRAVOTNÁ  A  ŠPORTOVÁ  OBLASŤ

 

Výchovno-vzdelávací cieľ

Obsah

Metódy, formy práce

Rozvíjať schopnosť relaxovať

pravidelným cvičením a pohybom

Prechádzka, bicyklovanie, lyžovanie, plávanie, cvičenie v telocvični, stolný tenis, kolektívne športové hry

Individuálny prístup

Motivácia Povzbudenie

Aktivizácia

Tréning

Pochopiť škodlivosť fajčenia, alkoholu

a iných drog

Čo je nikotín, fajčenie, alkohol a zdravie, civilizačné choroby

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Film

Beseda s odborníkom

Výtvarné stvárnenie zážitku

Súťaž

Pochopiť význam pravidelného pohybu

a cvičenia

Otužovanie, relaxačné cvičenie, skupinové hry, netradičné športové disciplíny a hry

Individuálny prístup

Vysvetlenie

Motivácia

Povzbudenie

Aktivizácia

Tréning

Rozvíjať športový talent a schopnosti

Záujmová činnosť, futbal, basketbal, stolný tenis

Individuálny prístup

Motivácia

Povzbudenie

Aktivizácia

Súťaž

 

Novinky

Kontakt

  • Základná škola s materskou školou, Školská 301/16, Turňa nad Bodvou
    Školská 301/16,04402 Turňa nad Bodvou
  • +4210554662131

Fotogaléria